رضایت مشتری 94%
سرعت رسیدگی 100%

پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس سریع و مطمئن شبانه روزی و با 10% تخفیف ویژه

فهرست مطالب

پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس – امداد خودرو مشهد با افتخار اعلام می نماید كه پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس را با بهتر در مقایسه با دیگر همكاران و تا 10% تخفیف ویژه به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل با 10 سال سابقه كار انجام می دهد. در این مقاله به دفترچه راهنمای پژو پارس داشبورد قدیم- نظرات در مورد پژو پارس دوگانه- نظرات در مورد پژو پارس سال- مشخصات پژو پارس سال ۹۹- سنسور روی داشبورد پژو پارس چیست- مشخصات پژو پارس tu5 كلاس 15- آپشن پژو پارس داشبورد جدید كه تخصص امداد خودرو مشهد می باشد، خواهیم پرداخت.

پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس – امداد خودرو مشهد با بیش از 10 سال سابقه درخشان در حمل انواع خودرو در مشهد و جاده های مشهد, مكانیك سیار در سطح شهر مشهد و سایر خدمات خودرویی در محل فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات دفترچه راهنمای پژو پارس داشبورد قدیم- نظرات در مورد پژو پارس دوگانه- نظرات در مورد پژو پارس سال- مشخصات پژو پارس سال ۹۹- سنسور روی داشبورد پژو پارس چیست- مشخصات پژو پارس tu5 كلاس 15- آپشن پژو پارس داشبورد جدید خواهیم پرداخت . ضمنا ما كلیه خدمات خود را از جمله انواع پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس را با ضمانت و 100% تضمین شده در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهیم. ما در مجموعه امداد خودرو مشهد همواره در كنار شما خواهیم بود.

پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس – امداد خودرو مشهد همچنین افتخار خود می داند كه در ارائه خدمات پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت كسب اطلاعات بیشتر در مورد دفترچه راهنمای پژو پارس داشبورد قدیم- نظرات در مورد پژو پارس دوگانه- نظرات در مورد پژو پارس سال- مشخصات پژو پارس سال ۹۹- سنسور روی داشبورد پژو پارس چیست- مشخصات پژو پارس tu5 كلاس 15- آپشن پژو پارس داشبورد جدید با ما همراه باشید . ما در امداد خودرو مشهد با بیش از 10 سال سابقه درخشان كلیه خدمات خودرویی مشهد برای مشتریان خود تدارك دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس را به مجموعه امداد خودرو مشهد بسپارید و ما نیز به شما مشتریان محترم تضمین  بهترین كیفیت خدمات و پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد.   

پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس توسط مجموعه بزرگ امداد خودرو پاسخ داده می شود كه دارای بیش از 10 سال حضور موفق در جاده های مشهد و وحومه می باشد تخفیف استثنایی – كیفیت كار – منظم و سریع بودن اولویت خدمات ما جهت پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس در مشهد می باشد.

پژو پارس خودرویی با همان شخصیت پژو ۴۰۵ كه به عنوان یك گام كوچك در خودروسازی داخلی بشمار میرود. ظاهری جذاب و زیبا با چهره نسبتا خشن كه بیشتر مورد علاقه مصرف كنندگان قرار گرفت.این خودرو در روزهای اول با عنوان داخلی X9 تولید و سپس با نام پژو پرشیا به بازار عرضه شد ولی بدلیل مشكلات مالكیت معنوی چندی بعد به پژو پارس تغییر نام داد.
شباهت عینی فضای داخلی پارس با ۴۰۵ می تواند یك امتیاز منفی برای این خودرو باشد به طوریكه داشبورد در داخل كابین تقریبا همان پژو ۴۰۵ است البته با كمی تغییرات(البته در مدل های جدید پژو پارس داشبورد جدید و پژو 405 داشبورد جدید) گاهی اوقات نمی توان تفاوت چند میلیون تومانی این خودرو را با پژو ۴۰۵ درك كرد ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلی ها، فرمان پذیری برتر، طراحی مناسب غربیلك فرمان، عملكرد بهتر جعبه دنده و كلاچ از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند كه این برتری نسبی را برای این خودرو فراهم كرده است.
 پژو پارس در چند مدل عرضه شده است؟
پژو پارس تاكنون در پنج نوع كه در حال حاضر چهار مدل از آن تولید می گردد.
    پژو پارس سال
    پارس ۱۶ سوپاپ (پارس TU5)
    پژو پارس دوگانه سوز
    پژو پارس اِگزك(Pars Exec)(پارس موتور زانتیا)
    پارس ئی‌ال‌اكس(Pars ELX)  كه با دوموتور 1.8 و 2000 كه تازه وارد بازار شده كه تحت نام پژو پارس ELX XUMتولید و عرضه شده است
مشخصات كلی موتورهای پژو پارس چیست؟
موتور پژو پارس چهار سیلندر خطی در كلاس حجمی ۱۷۶۱ سی سی است كه در دو نوع معمولی و ۱۶ سوپاپ تولید می شود. نوع موتور معمولی این خودرو همچون دیگر موتورها از ۸ سوپاپ استفاده میكند به طوریكه هر سیلندر دارای یك سوپاپ ورودی یعنی سوپاپ گاز و یك سوپاپ خروجی یعنی سوپاپ دود است كه قدرتی معادل ۱۰۰ اسب بخار تولید می كند ولی در نوع دیگر از موتورهای تولیدی همچون موتور پارس ELX از ۱۶ سوپاپ استفاده شده است یعنی هر سیلندر دارای ۲ سوپاپ گاز و ۲ سوپاپ دود است كه این باعث افزایش قدرت در موتور تا ۱۱۰ اسب بخار می شود و موتور جدید XUM  با 8 سوپاپ و اسب بخار كمتر ولی گشتاور بالاتری دارد.
موتورهای ۱۶ سوپاپ در مرحله مكش گاز یا مخلوط بنزین و هوا را به واسطه دو دهانه راحت و بهتر دریافت كرده و در مرحله تخلیه نیز دود را سریعتر از موتور خارج می كنند به عبارتی دیگر موتور در دورهای بالا كه نیاز به تنفس بیشتری دارد به علت كافی نبودن زمان مكش و همچنین اینرسی و كندی گاز ورودی، موتور به سختی نفس میكشد كه در این حالت موتور های ۱۶ سوپاپ با افزایش سطح مقطع دهانه سوخت را به بهتر دریافت كرده و به سرعت تخلیه می كنند.

sdcxDR8Rc5

تفاوت‌های ظاهری مدل های پژو پارس:
ئی‌ال‌اكس دارای رینگ ۱۵ اینچ است كه خودرو بالاتر می‌ایستد و همچنین در مدل پارس LX نیز دارای رینگ آلمنیومی می باشد. قاب پشتی  آینه بغل های ئی‌ال‌اكس دارای قسمت رنگی در بالا هستند، در حالی كه پارس سال و پارس ۱۶ سوپاپ پشت آینه كاملاً رنگی دارند. آنتن رادیویی ELX كوتاه‌تر است چراغ سوم ترمز عقب ئی‌ال‌اكس در بالای شیشه قرار گرفته و از نوع LED است، در حالی كه در پارس سال و پارس ۱۶ سوپاپ این چراغ در پایین شیشه و از نوع لامپی است. چهار حسگر دنده عقب بسیار برجسته روی سپر عقب وجود دارد. دیسك‌های ترمز عقب  ELXاز لابلای پره‌های رینگ آلومینیومی مشخص است. ردیف بالایی چراغ‌های عقب در  ELX‌های تیره رنگ با سایه تیره و در ELX ‌هایی با رنگ بدنه روشن نیمه شفاف هستند، درحالیكه این قسمت در پارس سال و پارس ۱۶ سوپاپ صورتی رنگ می‌باشد.
پارس ۱۶ سوپاپ در رینگ خودرو و آینه تاشونده با سوئیچ خودرو ونیز تنها در صورتی كه از پشت و از زاویه كمی بالاتر به قسمت داخلی چرخ‌های عقب پارس ۱۶ سوپاپ نگاه كنید، با كمی دقت شلنگ ترمز هیدرولیك كه بصورت خمیده و آویزان از اكسل به سمت قسمت زیر پیستون ترمز دیسكی رفته را می بینید كه در پارس معمولی بجای این شلنگ، یك لوله نازك بطور مستقیم و از بالا وارد محفظه ترمز كاسه‌ای می‌شود كه از نگاه عقب نمایی ندارد.
جوش آوردن موتور:
اگر آمپر آب تا خط چهارم بالا رفت موتور گرم است در این حالت اگر موتور را خاموش كنید فن به نشانه گرمای غیر معمول روشن می ماند اگر چراغ قرمز باطری روشن شده است به كناری بروید و قبل از گرمتر شدن موتور آن را خاموش كنید خواهید دید كه تسمه پاره شده است. سعی كنید آن را تعویض كنید ولی اگر چراغ باطری روشن نیست موتور را خاموش نكرده و به حركت خود ادامه دهید. با روشن كردن بخاری حرارت موتور را كم كنید این كار مثل پاشو كردن فردیست كه تب دارد و اگر حرارت پایین نیامد به كناری بروید، پیاده شوید و بدون خاموش كردن موتور شرایط آن را بازدید كنید.
اگر نتوانستید موتور را خنك كنید و آمپر نیز به خط پنجم یعنی HOT رسید بدون خاموش كردن موتور با ریختن آب بر روی رادیاتور بدنه آن را خنك كنید توجه كنید كه به هیچ وجه نباید بر روی موتور آب ریخته شود زیرا باعث ترك برداشن سرسیلندر و موتور میشود.
در این شرایط درب رادیاتور را شل كنید و با گذاشتن دستمالی خیس كه آب آن گرفته نشده است بر روی رادیاتور مانع از سوختن دستتان و پاشش آب به سمت خود شوید. دقت كنید كه سوختگی حاصل از پاشش آب موتور بسیار شدید است و باید فاصله خود را از موتور در این شرایط حفظ كنید.
به این نكته خوب دقت كنید گاهی خودرو به علت خطایی جوش می آورد كه در آن لحظه جبران پذیر نیست مثلا پارگی شلنگ آب یا سوراخ شدن رادیاتور، كه روشن نگه داشتن موتور در این شرایط خطرناك است بنابراین موتور را باید خاموش كرد ولی اگر حرارت موتور بالاست باید هر ۲۰ ثانیه تك استارت بزنید تا مانع از چسبیدن قطعات و سوختن موتور شوید. برای اینكه موتور روشن نشود باید سیم كوئل دوبل قطع كنید تا شمعها جرقه نزنند این كار را تا ۱۵ دقیقه انجام دهید.
این خودرو همانند دیگر خودروها از نوع آب خنك است و با گردش آب توسط واتر پمپ كه آب را از موتور به رادیاتور میرساند خنك می شود. حجم سیستم خنك كننده ۴،٧ لیتر است. نیمی از این حجم را ضد یخ و نیم دیگر را آب مقطر تشكیل می دهد.
به این نكات توجه كنید:
 –   درجه حرارت نرمال آب موتور در حدود ۸۰ تا ۹۳ درجه سانتیگراد است.
 –   درب رادیاتور را هنگام گرم بودن موتور باز نكنید.
 –   ضد یخ در هر چهار فصل استفاده می شود زیرا علاوه بر كاهش نقطه انجماد آب باعث افزایش نقطه جوش، جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی نیز می شود.ضد یخ از خانواده الكلها بوده و در دو نوع اتانول و متانول گلیكول استفاده می شود.بهترین زمان تعویض ضد یخ ابتدای فصل سرما است.
در مسافرتهای پر كار و گرم موتور را ناگهان خاموش نكنید.
–    اگر با خاموش كردن موتور فن سیستم خنك كننده روشن بماند موتور را خاموش نگذارید و روشن كنید و بعد از چند دقیقه و چند بار گاز دادن موتور را خاموش كنید و مطمئن شوید كه فن خاموش شده است.
–    ترموستات موتور چهار فصلی است و هیچگاه برداشته نمی شود.
–    بخاری موتور با آب گرم فعال می شود و ترموستات باعث زود گرم شدن بخاری می شود. –   هر ۱۵ روز یا بعد از گذشت ۱۰۰۰ كیلومتر، سطح آب را در رادیاتور بازدید كنید.
–   هر ۱۰۰۰۰ كیلومتر سالم بودن تسمه پروانه را بررسی كنید توجه كنید كه خلاصی تسمه بافشار دادن انگشت دست بر روی آن به اندازه ۱cm قابل قبول است.

sgkHOh1nQB

نكات كلیدی در هنگام رانندگی:
   * هیچگاه پای خود را بی جهت برای مدت طولانی روی پدال كلاچ نگه ندارید زیرا بلبرینگ كلاچ درگیری بیشتری پیدا می كند و عمر آن كم می شود.
  *  نیم كلاچ طولانی باعث سوختن صفحه كلاچ می شود.
  *  اگر پدال كلاچ بالا و بالاتر عمل می كند لنت صفحه كلاچ ضعیف شده و در حال تمام شدن است.
  *  اگر در حالت حركت در دنده های بالا بخصوص هنگام شتابگیری خودور بی جهت گاز می خورد صفحه در حال تمام شدن است.
  *  اگر در ابتدای نیم كلاچ كردن خودرو میلرزد دیسك كلاچ خودروی شما تاب دارد كه با گرم تر شدن كلاچ و كولر كشیدن در سر بالاییها بیشتر دیده می شود.
  *  اگر دنده به سختی جا می رود كلاچ را رها كنید و یك بار دیگر كلاچ بگیرد.
  *  اگر دنده در سرما بد جا رفته و با گرم شدن خودرو دنده راحت جا می رود روغن واسكازین غلیظ است.
 * اگر دنده راحت جا می رود ولی با گرم شدن موتور بد جا می رود فنرهای دیسك كلاچ ضعیف شده است.
 *   پس‌ از طی ‌هر ۴۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ كیلومتر لازم‌ است‌ میزان‌ واسكازین بازدید شود و در فاصله‌ ۸۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ كیلومتركاملا تعویض‌ گردد.
 *   دنده برنجی در گیربكس وظیفه هم سرعت كردن دو دنده درگیر شونده را دارد.
 *   دنده عقب به علت استفاده از یك دنده آزاد در ارتباط بین دنده ها معمولا بد جا می رود و با صدای زوزه خاصی كار می كند در صورت جا نرفتن دنده عقب ابتدا دنده ۲ یا ۳ رابگیرد وسپس به دنده عقب بروید.
  *  صدای زوزه در دورهای بالا ناشی از خلاصی دنده های دیفرانسیل است ولی اگر صدای زوزه در دورهای پایین شنیده می شود نشانه خلاصی دنده های گیربكس است.
  *  نشتی روغن در پاركینك خودرو از قسمت گیربكس و دیفرانسیل نشانه نشتی واسكازین است كه ناشی از خرابی كاسه نمد یا ترك پوسته آن می باشد.
  *  هیچ وقت بادنده مرده بخصوص هنگامی كه موتور زیر بار است رانندگی نكنید

پرسش و پاسخ در مورد پژو پارس – در پایان مجددا تاكید می نماییم كه ما در امداد خودرو مشهد تمام تلاش خود را به كار گرفته اییم تا بتوانیم انواع خدمات دفترچه راهنمای پژو پارس داشبورد قدیم- نظرات در مورد پژو پارس دوگانه- نظرات در مورد پژو پارس سال- مشخصات پژو پارس سال ۹۹- سنسور روی داشبورد پژو پارس چیست- مشخصات پژو پارس tu5 كلاس 15- آپشن پژو پارس داشبورد جدید را با ارزانترین قیمت و تا 10% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر همكاران در سطح شهر مشهد تقدیم مشتریان نماییم. توصیه می نماییم حتما و حتما قبل از اینكه تصمیم به درخواست هر نوع از خدمات خودرویی از جمله حمل خودرو و یا تعمیر خودرو در محل را از هر شخص و شركتی نمایید با شماره 09152239514 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل درخواست سرویس و خدمات و همچنین هزینه نهایی مطلع شوید.

هیچ نظری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تماس با ما